Ny Country Manager i GEZE Sverige skall leda teamet till nya framtida mål

Sommaren 2021 gjorde GEZE lokala organisationsförändringar i den svenska organisationen, detta för att främja tillväxten. Förändringarna var juridiska och påverkade som mest den interna organisationen av företaget. Nu är det dags att ta nästa steget för att stärka företagets strategiska mål och tillväxt. Detta innefattar anställningen av en ny Country Manager för GEZE Sverige. Den 1 maj började Fredrik Alvarsson som Country Manager och fick träffa ett erfaret team av kollegor, redo för nya utmaningar för GEZE  Sverige.

En stark rekrytering med lång erfarenhet inom Byggindustrin

Fredrik Alvarsson Country manager Sweden

Fredrik Alvarsson (1972) har haft ett flertal ledande befattningar inom byggindustrin i sina ungefär 30 år på jobbmarknaden. Tidigare anställningar har varit bl.a. hos Hilti, Rockwool och Knauf.

Med en lång erfarenhet inom Byggindustrin, är Fredrik en stark rekrytering till det svenska teamet som i sig besitter stor kunskap och expertis båda inom produkt- och marknadskunskap och en lång erfarenhet i marknaden. Med en stark lederaprofil, som agerar tillika strategisk som hands-on, är GEZE Sverige redo att stärka tillväxten på den svenska marknaden för befintliga och framtida samarbetspartner.

– Jag är väldigt tacksam för förtroendet att få leda GEZE Sverige mot nya mål och att få den stora äran att lära känna mina nya kollegor. Det skall bli ett spännande arbete att tillsammans träffa våra kunder gemensamt utveckla befintligt samarbete. GEZEs produkter har jag blivit bekant med under mina år i marknaden, och vet att GEZE står för kvalitet och innovation. Något som ger oss en styrka att både stärka och bygga upp en starkare position på den svenska marknaden, säger Fredrik Alvarsson.