GEZE på SicherheitsExpo 2018

Administrera byggnader säkrare, bekvämare, effektivare och mer ekonomiskt: GEZE kommer att presentera nya och innovativa systemkomponenter för brandskyddsdörrar.

Bekväm trådlös användning: förbättrade uppställningssystem

Det trådlösa tillvalet FA GC 170 är enkelt att installera och nästintill osynligt. Foto: GEZE GmbH

GEZE kommer att presentera de nya smarta komponenterna för säkerhets- och brandskyddsdörrar i monter C06, hall 3 under evenemanget MOC Munich mellan den 27 och 28 juni 2018. Ett unikt tillval innebär att våra uppställningssystem nu är ännu mer bekväma och ”osynliga” eftersom trådbundna anslutningar nu kan ersättas med en trådlös lösning. Komponenterna i GEZE:s trådlösa tillvalspaket FA GC 170 kan enkelt anslutas till befintliga system via en trådlös modul.

Tillgänglig, tyst och kraftfull i alla miljöer: dörrstängaren TS 5000 SoftClose

Som systemleverantör erbjuder GEZE ett komplett uppställningssystem med den nya dörrstängaren, nu med en integrerad karmmonterad rökdetektor. Även under dåliga omgivningsförhållanden såsom blåst eller för högt/lågt tryck stänger TS 5000 SoftClose dörrarna pålitligt, säkert och nästan ljudlöst. En annan ”styrka” är dess mycket höga stängningskraft.

Flexibel säkerhet för brandskyddsdörrar: elslutblecket FT300

Elslutblecket FT300 för brandskyddsdörrar. Foto: GEZE GmbH

Det nya elslutblecket FT300, som är godkänt för användning på brandskyddsdörrar, är ännu mer pålitligt. Det kan även öppna dörrar vid ett listtryck på upp till 500 N när fallkolven är helt i ingrepp. De som besöker montern kan bevittna listtryckstester själva.

Samtidigt ger FT300 en maximal tillhållningskraft på 10 000 N som skydd mot sabotage. Det betyder att den även kan användas som elslutbleck.

Mer säkerhet genom smart byggnadssammankoppling

Nya GEZE Cockpit som är lätt och bekväm att använda. Foto: GEZE GmbH

Nya GEZE Cockpit som är lätt och bekväm att använda. Foto: GEZE GmbH © GEZE GmbH

Byggnader blir säkrare om produkter från olika produktgrupper kan kommunicera optimalt med varandra inuti byggnaden. GEZE kommer att presentera den nya smarta fastighetsautomationen GEZE Cockpit. Lösningen kan användas för smart hopkoppling av automatiserade GEZE-produkter samt för central visualisering, övervakning och drift.

Mer om GEZE Cockpit