Varför service är viktigt för GEZE
I den skandinaviska regionen är GEZEs mångåriga framgång på marknaden mycket tack vare den service som tillhandahålls i alla frågor. Att mötas med ett leende i telefonen, samt en kompetent och lösningsorienterad tekniker på plats, är nyckeln till att göra bra affärer. Det mycket djupgående tekniska stödet som försäljningsingenjörerna tillhandahåller är en speciell stolthet för GEZE i Skandinavien. Med många års erfarenhet är de lokala försäljningsingenjörerna mycket erfarna i att lösa även de mest komplexa situationer.
Innovation betyder mer än tekniska produkter
För Geze är det viktigt att kunna erbjuda våra kunderna mer än bara våra produkter. Därför jobbar termen service bortom ett leende. Med en omfattande produkt portfölj av innovativa produkter är det viktigt som en global leverantör av att kunna ge teknisk support, professionell installation och en eftermarknadsservice för den dagliga driften i allt från normal dörrmiljö till komplexa installationer.
Genom att se till att man underhåller och servar sina produkterna kontinuerligt, ger man dem även en längre livslängd. Det säkerställer också att produkternas funktionalitet är optimal, vilket minimerar risken för olyckor på grund av felaktiga produkter
Fredrik Alvarsson, landschefen i SverigeTeamwork är nyckeln till hög kompetens
Teamarbete och kunskapsutbyte är viktigt för det dagliga arbetet på serviceavdelningarna på GEZE
I Sverige består serviceteamet av en bra mix av erfarna personer, både från många år med GEZE och från andra liknande verksamheter inom byggbranschen. ”Även om teknikerna behöver vara på väg för att ge service träffas vi regelbundet på kontoret för att utbyta kunskap. Det är en viktig faktor för vårt dagliga arbete, att vi kan hjälpa varandra, lära av varandra och förbättra vår kompetens för de många framtida installations- och serviceuppgifterna. När ett projekt blir för komplicerat vet vi att vi har en av de skickligaste GEZE-ingenjörerna i vårt svenska team. Vi är stolta över att kunna dela mer än 20 års djupgående erfarenhet med våra kunder när det behövs”, säger Fredrik Alvarsson.
© GEZE
Bara det bästa är gott nog
På en marknad med professionella konkurrenter, en stor mängd spelare, samt många miljö- och juridiska krav, är det viktigt att hålla koll på sitt spel. Detta är kärntänkandet bakom GEZEs service. I Norge stöttar serviceteamet gärna både på plats, på telefon och i de lokala träningsanläggningarna. "Mångårig utbildning av våra partners i våra tekniska produkter, såväl som många år av att ge bästa tekniska support överhuvudtaget, har visat att det är värt det", säger den norska landschefen, Hallvard Banken. I GEZE Norge består det tekniska supportteamet av 3 mycket erfarna försäljningsingenjörer. De har alla sina specifika nyckelkompetenser, och arbetar som ett team finns det inga projekt som inte kan lösas.
Det är viktigt att vi är bäst på marknaden på teknisk support, utbildning och service, säger Hallvard Banken och fortsätter; ”Våra kunder vet att de kan lita på oss, och det är därför de fortsätter att göra affärer med oss. Vi vill förbli bäst. Endast de bästa kommer att vara den föredragna servicepartnern – även i framtiden.
Hallvard Banken, landschefen i NorgeGEZE servicetekniker är mycket erfarna och alltid redo att ge utmärkt service och kvalitetsinstallation. © Petra De Laet
Service på plats i hela landet
Med stora områden att täcka i Norden är det svårt att vara lokalt närvarande i alla hörn av ett land. Därför har GEZE stor erfarenhet av samarbete med partners i både Sverige och Norge. Medan projektledning och teknisk support ofta hanteras från kontoret, är både besök på plats och samarbete med pålitliga partners ofta bästa praxis hos GEZE. I Danmark är dock GEZEs serviceteam mer utspridda i landet. Här kan GEZE finnas på plats med egna tekniker i hela landet. Samtidigt, i Danmark, arbetar GEZE också med lokala partners för att tillgodose projektets eller serviceuppgiftens bästa intresse. För varje fall är det en prioritet för teamen på GEZE att tillhandahålla den optimala servicen under hela projektet och under produktens livslängd.