GEZE: Fönstermotorn F 1200+ vinner German Innovation Award 2020

German Innovation Award delas ut till produkter och lösningar inom olika branscher som som ger långsiktig effekt och mervärde för användaren. År 2020 gick det eftertraktade priset till det Leonberg-baserade företaget GEZE för den innovativa fönstermotorn F 1200+ i kategorin ”Excellence in Business to Business – Building & Elements”. Priset delades ut av expertkommittén i det tyska designrådet, som grundades 1953 på initiativ av tyska förbundsdagen i syfte att främja konkurrenskraften bland tyska företag.

Innovativ fönsterteknik från GEZE

German Innovation Award

German Innovation Award © German Design Council

– Vi är glada över utmärkelsen German Innovation Award 2020. Den visar att GEZE är en av de mest innovativa leverantörerna inom B2B-sektorn. Den vinnande produkten, fönstermotorn F 1200+​​​​​​​ är unik på marknaden just nu, säger Sven Kuntschmann, segmentchef för fönsterteknik på GEZE GmbH. Med GEZE F 1200+​​​​​​​​​​​​​​ erbjuder företaget en intelligent drivenhet som kan användas för att på ett enkelt sätt öppna stora inåtgående vrid-tipp-fönster automatiskt eller till och med manuellt. Det intuitiva funktionskonceptet gör att användare, såsom hotellgäster eller sjukhusbesökare, kan hantera fönstermotorn på ett säkert sätt, även utan specialträning.

GEZE F1200+: enkel manövrering av rumshöga fönster