Fönstermotorn F 1200+ från GEZE tilldelas Iconic Awards: Innovative Architecture

I år tilldelas GEZE utmärkelsen ”Best of Best” för enastående produktdesign vid Iconic Awards 2020. Det Leonberg-baserade företaget imponerade på juryn med sin innovativa fönstermotor GEZE F 1200+ i produktkategorin. Eftertraktade Iconic Awards 2020. Innovative Architecture räknas till de mest prestigefyllda priserna inom design och arkitektur. Priset delas ut av det tyska designrådet German Design Council.

GEZE tilldelas utmärkelsen ”Best of Best” för enastående produktdesign vid Iconic Awards 2020.

Expertjuryn för Iconic Awards: Innovative Architecture belönar projekt inom alla grenar av arkitektur, konstruktion och fastighetssektorn samt tillverkningsindustrin. GEZE deltog med sin nya smarta fönstermotor F 1200+. GEZE F 1200+ öppnar stora inåtgående vrid-tipp-fönster automatiskt eller manuellt i en handvändning. – GEZE ställer höga krav på alla sina produkter när det gäller design och funktionalitet. Utmärkelsen ”Best of Best” för GEZE F 1200+ är ett imponerande bevis på detta som understryker vår strävan efter innovativ produktdesign, säger Hannes Klockenhoff, chef för datahantering och marknadsföring på GEZE GmbH.

Bekväm och säker manövrering av takhöga fönster

Moderna fasader med golvlåga fönster kommer till sin rätt i exklusiva kontors- och bostadsutrymmen. Glasfronter i takhöjd sörjer inte bara för en modern fastighetsdesign utan spelar också en viktig roll för rumskvaliteten genom att de släpper in mer ljus och möjliggör naturlig ventilation. Med drivenheten GEZE F 1200+ kan stora inåtgående vrid-tipp-fönster med en bladvikt på upp till 200 kg manövreras enkelt och bekvämt. Med beslagssystemet GEZE F 1200 kan inåtgående fönster i tippställning öppnas och stängas automatiskt eller manuellt. En tyst men ändå kraftfull motordriven växelmotor minskar bullret till ett minimum. Tack vare sin eleganta design smälter GEZE F 1200+ in perfekt i omgivningen.

Ta reda på mer om GEZE F 1200+ och andra produktinnovationer på vår digitala mässa. Mer information om lanseringen av GEZE F 1200+ kommer inom kort.

Mer om fönstersystem från GEZE