GEZE på efa 2019

Elektrifiering: Vi kommer återigen att ställa ut på årets efa, mässan där elbranschen träffas mitt i Tyskland. Vi kommer att presentera våra smarta lösningar för modern fastighetsteknik i hall 5, monter E37.

GEZE på efa 2019: connecting expertise – building solutions

Skapa byggnader värda namnet: det är vårt uttryckliga mål. Vi kommer att visa hur det går till i vår monter på årets efa i Leipzig. Mässan för elteknik, byggnadssystem, ljus och energi kommer att anordnas mellan den 18 och 20 september 2019. GEZE kommer att hålla till i hall 5, monter E37, och presentera innovativa produkter och lösningar för modern fastighetsteknik som stöder klienter och partner under alla faser av byggcykeln – från smarta dörr-, fönster- och säkerhetssystem till smart fönsterteknik och även fullständiga uppställningssystem med trådlöst tillval för brandskyddsdörrar.

Kom förbi och lär dig mer om innovativ fastighets- och rumsautomation i kombination med smarta fastighetstekniska lösningar. Vi ser fram emot ditt besök.

Smart lösning: GEZE Cockpit öppnar nya möjligheter inom fastighetsautomation

Smarta byggnader är egentligen bara smarta om dörrarna och fönstren är automatiska och integrerade i fastighetssystemet. Det är det som vi försöker uppnå med GEZE Cockpit, det första smarta dörr-, fönster- och säkerhetssystemet. Den unika hopkopplingen av dörr- och fönsterteknik med modern programvara och öppna gränssnitt öppnar upp nya möjligheter inom fastighetsautomation för planerare och operatörer, och erbjuder större effektivitet, säkerhet och komfort.

Prisbelönta trådlösa uppställningssystem för brandskyddsdörrar

Det trådlösa tillvalet GEZE FA GC 170  ger ytterligare säkerhet och komfort för uppställningssystem. Komponenterna i den trådlösa lösningen, som redan fått flera priser, kan enkelt anslutas till befintliga system. Det kräver inte installation av separata kablar för takmonterade detektorer eller manuella stängningsknappar – det är särskilt praktiskt i befintliga byggnader och i byggnader som ska restaureras. Givetvis kan systemet kombineras med GEZE Cockpit.

Sunt rumsklimat – säkert rök- och värmeutsug

Våra fönstersystem skapar ett sunt rumsklimat och ökar byggnadens säkerhet. Från öppnings- och låssystem till smarta kontrollcentraler för rök- och värmeutsugsanläggningar eller elektrisk ställautomatik med snygg design: GEZE:s fönsterteknikska tillgodose behoven av både daglig ventilation och av brandskydd.

Säkerheten kommer först: utrymningsvägar kontrollerar tillträdet och ökar säkerheten

I fråga om dörrar, finns det ett spänningsfält mellan säkra utrymningsvägar och skydd mot obehörigt tillträde. Operatörerna kan bekvämt hantera detta med hjälp av teknik för nödutrymningssystem samt fastighetsstyrning. Smarta dörrstyrningar och innovativa låsningselement från GEZE styr låsningen för nödutrymningsdörrar vid katastrofer samt under normal användning.

Tyst och pålitlig: vår nya dörrstängare TS 5000 Soft Close

Nya GEZE TS 5000 Soft Close stänger dörrarna säkert men mjukt – mycket tyst och utan bullriga tillslagsljud, eftersom den ”mjuka” dörrstängaren optimerar låsningsprocessen. Den passar särskilt väl i sjukhus, hotell eller bostadshus där smällande dörrar kan vara en stor irritationskälla. GEZE TS 5000 Soft Close är kompatibel med alla varianter av GEZE TS 5000-serien och kan enkelt ersätta befintliga lösningar utan behov av extra komponenter.

Läs mer om våra innovativa produkter och lösningar för modern fastighetsteknik: besök oss på mässan efa för elteknik, byggnadssystem, belysning och energi i Leipzig. Du hittar oss i hall 5, monter E37 den 18 till 20 september 2019. Vi ser fram emot att få träffa dig!